2020. máj 27.

Minden oké

írta: pistibacsi
Minden oké

május 27. szerda

Az Úr javamra dönti el ügyemet. (Zsolt 138, 8a)

Meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdte bennetek a jó munkát, elvégzi Krisztus Jézus napjára. (Fil 1, 6)

tengeri_horgaszat076_1938197_6999.jpg

kép forrása: http://pctrs.network.hu/clubpicture/1/9/3/8/_/tengeri_horgaszat076_1938197_6999.jpg

„A kis stréber, milyen biztos a dolgában” – mondhatná valaki a zsoltáríróra. Persze ha ezt nem úgy olvassuk, hogy valaki ellen irányul, akkor nagyon is biztató. Javamra dönt az Úr akkor is, ha történetesen magához vesz, és javamra dönt akkor is, ha még ad nekem itt a földi életben haladékot a további megtérésre. Javamra dönt, ha engedi, hogy a hülyeségeim következményei a fejemre hulljanak, és javamra dönt akkor is, ha megment ezektől, de észhez térít.

Nem azért dönt javamra, mert megvesztegettem, vagy mert meg tudtam fizetni a legmenőbb ügyvédet. Akkor miért is? Azért dönt a javamra, mert szeret. És mert mindenáron el akarja érni, hogy bízzak benne, övé legyek, megmentsen, örök élettel ajándékozzon meg.

Az evangélium, túlzás nélkül mondható, hogy tényleg arról szól, hogy „minden el van intézve”. Ez azért tényleg nagyon durva, elismerem. Ám ha ennél kevesebbet feltételezünk róla, akkor kérdésessé válik, hogy miért is halt meg Jézus.

Olyan ideológia, elvrendszer, vallás, világnézet, életvezetési okosság, meg mit tudom én még hogy micsoda bőven létezik, amelyik azt mondja, hogy „nesze, itt van egy kötél, kapaszkodj bele”, vagy hogy „fejben dől el”, meg hogy „tedd le a félig üres vagy félig teli poharat”. És még azt is elhiszem, hogy az emberi büszkeség, vagy méltóság szinte megköveteli, hogy azért nekem, a megszólítottnak is legyen néhány szava ehhez a történethez.

Jézus azonban tényleg azért lett emberré, azért szenvedte el azt a sok értetlenséget, aztán magát a halált is, hogy egyszer és mindenkorra legyőzte a rosszat. Nekem nagyon tetszik az a középkori ábrázolás, amikor az Úr, a kifogja a „leviátánt”, mint valami horgász, és a csali nem más, mint a keresztre feszített Krisztus. Sajnos nem találtam meg ezt a rajzot a neten, de biztosan csak ügyetlenül kerestem. Ha valakinek megvan, köszönöm, ha elküldi, és ígérem, kicserélem a képet.

De amúgy tényleg minden el van intézve.

 

Szólj hozzá

vallás keresztény biblia evangélikus keresztyén kereszténység balassagyarmat keresztyénség Jézus Ószövetség Újszövetség