2021. ápr 21.

Biztató szavak 16.

írta: pistibacsi
Biztató szavak 16.

evangélikus bibliaolvasó Útmutató – 2021. április 22.

„Örömre derülnek, kik rátekintenek, nem pirul az arcuk.” (Zsolt 34, 6)

„A reménységben örvendezzetek, a nyomorúságban legyetek kitartók, az imádkozásban állhatatosak.” (Rm 12, 12)

orokke_orom.jpg

Tegnap azzal fejeztem be, hogy „jól ki van ez találva”. Most egy újabb megerősítést kaphatunk ebben a meggyőződésükben.

Annál is inkább jól ki van találva, mivel a szenvedésről akkor is érdemben elmélkedhetek, amikor épp jól vagyok, és minden oké.

Nem csak arra jó ez, hogy tudatosítsak magamban bizonyos igazságokat, és ne érjen teljesen felkészületlenül a következő próbatétel, hanem azért is, mert mindig van valaki, aki szenved. És együtt érezni, irgalmasságot gyakorolni ugyanolyan fontos, mint legyőzni a saját kísértéseimet.

Aztán meg az is csodás, hogy amikor ne adj' Isten néha mégis van valami baj, akkor is emlékezetembe idézhetem azt a sok csodát, amit tapasztalhattam, és a sok örömöt, amit átélhettem.

 

 

Szólj hozzá